ЗДО "Сонечко" м. Тараща
Таращанської міської ради Київської області

Освітня програма

 

ОСВІТНЯ ПРОГРАМА

Таращанського ЗДО «Сонечко»

на 2024/2025 навчальний рік

ЗМІСТ

Вступ. 

Розділ 1. Проблема, завдання та пріоритетні напрями, над яким працюватиме ЗДО «Сонечко» у 2024-2025 н.р., шляхи реалізації завдань.

Розділ 2.Учасники освітньо-виховного процесу, їх права та обов’язки.

Розділ 3. Принципи взаємодії педагогів з дітьми.

Розділ 4. Умови забезпечення якості дошкільної освіти в ЗДО  «Сонечко».

1.  Кадрове забезпечення.

2. Середовище ЗДО.

Розділ 5.Комплектування закладу дошкільної освіти.

Розділ 6. Портрет випускника.

1.      Показники компетентності.

2.       Наступність ЗДО «Сонечко» та ліцею «Успіх»

Розділ 7. Планування освітньої діяльності ЗДО «Сонечко» у 2024-2025 навчальному році.

1. Навчальне навантаження.

2. Форма планування роботи з дітьми.

3. Планування роботи з батьками.

Розділ 8. Особливості організації освітнього процесу.

1.       Гурткова робота.

2.       Використання інноваційних методик та технологій.

3.       Програмно-методичне забезпечення освітньої програми

Розділ 9. Моніторинг якості наданих освітніх послуг.

1.Основні політики забезпечення якості освітньої діяльності та якості освіти в ЗДО.

2.Основні процедури вивчення якості освітньої діяльності в ЗДО.

3.Очікувані результати щодо реалізації системи внутрішнього забезпечення якості освіти.

Розділ 10. Основні показники реалізації освітньої програми.

ВСТУП

Програма розроблена відповідно до вимог Законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», «Про забезпечення фунціонування української мови як державної», Базового компонента дошкільної освіти (нова редакція) та Концепції Нової української школи.

Освітня діяльність в закладі дошкільної освіти у 2024-2025 навчальному році буде організована відповідно до:

  • Законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту»;
  • Базового компонента дошкільної освіти (нова редакція);
  • Концепція національно-патріотичного виховання дітей та молоді (затверджено наказом МОН України від 16.06.2015 р. № 641);
  • Положення про дошкільний навчальний заклад (затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 20.03.2003 р. № 305) ; «Про внесення змін до Положення про заклад дошкільної освіти» Постанова КМУ (№ 1022 від 26.09.2023 р).;
  • Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів (затверджено наказом Міністерства охорони здоров’я України від 24.03.2016 р. № 234);
  • Гранично допустимого навантаження на дитину у дошкільних навчальних закладах різних типів та форм власності (затверджено наказом МОН України від 20.04.2015 р. № 446);
  • листів Міністерства освіти і науки України:
  • «Про організацію фізкультурно-оздоровчої роботи в дошкільних навчальних закладах у літній період» (від 28.05.2012 р. № 1/9-413);
  • «Про розроблення програм для дошкільної освіти» (від 28.02.2013 р. № 1/9-152);
  • «Щодо вирішення окремих питань діяльності керівників гуртків дошкільних навчальних закладах» (від 18.09.2014 р. № 1/9-473);
  • «Щодо організації роботи з музичного виховання дітей у дошкільних навчальних закладах» (від 02.09.2016 р. № 1/9-454);
  • «Організація фізкультурно-оздоровчої роботи в дошкільних навчальних закладах» (від 02.09.2016 р. № 1/9-456);
  • «Про організацію національно-патріотичного виховання у дошкільних дошкільних навчальних закладах» (від 25.07.2016 р. № 1/9-396);
  • «Щодо організації взаємодії закладів дошкільної освіти з батьками вихованців» (від 11.10.2017 р. № 1/9-546);
  • «Щодо забезпечення наступності дошкільної та початкової освіти» (від 19.04.2018 р. № 1/9-249);
  • «Про організацію діяльності закладів дошкільної освіти в літній період в умовах воєнного стану» від 31.05.23 р. № 4/1798-23);
  • «Про організацію безпечного освітнього простору в закладах дошкільної освіти та обладнання укриттів» (від 20.06.2023 р. № 1/8820-23 від);
  • «Про підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладів дошкільної освіти» (від 04.08.23 року № 21/08-1254);
  • «Про підготовку закладів освіти до нового навчального року та проходження осінньо-зимового періоду 2024/25 року» (від 5 червня 2024 р. № 1/9979-24);
  • «Щодо організації освітнього процесу в закладах дошкільної освіти  у 2024-2025 навчальному році» (від 27.08.2024 № 1/15368-24);

РОЗДІЛ 1.

ПРОБЛЕМА, ЗАВДАННЯ ТА ПРІОРИТЕТНІ НАПРЯМИ, НАД ЯКИМ ПРАЦЮВАТИМЕ ЗДО «Сонечко»» у 2024-2025 н.р.,

 ШЛЯХИ РЕАЛІЗАЦІЇ ЗАВДАНЬ

Пріоритетний напрямок роботи ЗДО « Формування гармонійного розвитку, виховання і соціалізації  особистості дитини та професійної компетентності педагога в умовах реформування освіти» :

·        Збереження та зміцнення здоров’я дітей дошкільного віку;

·        Безпека життєдіяльності дошкільників;

·        Популяризація дошкільної освіти для дітей.

Проблема над   якою   працює  ЗДО  у  2024 - 2025 н. р.:

Зміцнення та збереження фізичного та психічного здоров’я дітей дошкільного віку, формування в дошкільників свідомого ставлення до власної безпеки, навичок безпечної поведінки та стресостійкості в умовах воєнного стану.

Завдання на  2024 – 2025 навчальний  рік:

Керуючись чинними нормативно-правовими документами щодо організації освітнього процесу в закладах дошкільної освіти та враховуючи аналіз роботи закладу за минулий навчальний рік, анкетування педагогів, колектив закладу дошкільної освіти «Сонечко» у 2024/2025 навчальному році спрямовує свою діяльність на продовження роботи щодо Формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти в умовах реалізації оновленого Державного стандарту, Базового компоненту дошкільної освіти та на розв’язання пріоритетних завдань:

  1. Скерувати управлінські процеси на створення безпечних умов організації освітнього процесу та підтримку безпечного освітнього простору для всіх учасників освітнього процесу.
  2. Активізувати освітню діяльність національно-патріотичної складової виховання і формування етнічної самосвідомості у дітей через сучасні форми роботи та український контент засобів.
  3. Активізувати діяльність педагогів щодо оновлення форм та змісту партнерської взаємодії з родинами вихованців в умовах сьогодення.
  4. Продовжувати роботу з внутрішньої системи забезпечення якості освіти, зокрема здійснити самооцінювання діяльності закладу за другим напрямом «Здобувачі дошкільної освіти. Забезпечення всебічного розвитку дитини дошкільного віку, набуття нею життєвого соціального досвіду».

Шляхи реалізації завдань:

  • Використання інноваційних технологій;
  • Взаємодія з батьками;
  •  Особистісно-орієнтований підхід до кожного вихованця;
  • Забезпечення здійснення системних заходів, спрямованих на посилення національно- патріотичного виховання дітей засобами мовленнєвої діяльності;
  • Здійснення  моніторингу якості надання освітніх послуг та проведення самооцінювання за напрямом «Освітнє середовище».

На літній період 2025 р.

Мета: Оздоровлення дитячого організму та забезпечення позитивного емоційного стану дітей в літній період зусиллями працівників ЗДО і батьків вихованців.

Завдання:

1. Створення умов для ефективного оздоровлення дітей улітку шляхом упровадження сучасних освітніх технологій збереження і формування здоров'я.

2. Формування в дошкільників свідомого ставлення безпеки до власної та навичок безпечної поведінки.

3. Продовження поглибленої роботи по формуванню у дошкільників морально-етичної культури, вихованню духовних цінностей засобами музики, театралізованої, ігрової, суспільної діяльності.

Шляхи реалізації завдань:

  • оптимізації рухового режиму,
  •  розширення та поповнення розвивального середовища ЗДО відповідно до вимог безпеки,
  • використання ігор з піском та водою,
  • самостійна ігрова та художня діяльність дітей,
  • просвіта батьків з питань оздоровлення і розвитку дітей. 

РОЗДІЛ 2.

 УЧАСНИКИ ОСВІТНЬО-ВИХОВНОГО ПРОЦЕСУ,

ЇХ ПРАВА ТА ОБОВ’ЯЗКИ

Учасниками освітньо-виховного процесу закладу дошкільної освіти є:

  • діти дошкільного віку, вихованці;
  • директор;
  • вихователі;
  • керівник музичний;
  • помічники вихователів;
  • медична сестра;
  • батьки або особи, які їх замінюють;
  • представники підприємств, установ, які беруть участь у освітньо-виховній роботі;
  • фізичні особи, які надають освітні послуги у сфері дошкільної освіти за наявності ліцензії.

Права батьків або осіб, які їх замінюють:

  • обирати заклад дошкільної освіти та форму здобуття дитиною дошкільної освіти;
  • обирати і бути обраним до органів громадського самоврядування закладу дошкільної освіти;
  • звертатися до відповідних органів управління освітою з питань розвитку, виховання своїх дітей;
  • захищати законні інтереси своїх дітей у відповідних державних органах, у суді;
  • брати участь у поліпшенні освітньо-виховного процесу та зміцненні матеріально-технічної бази закладу, надавати благодійну батьківську допомогу;
  •  заслуховувати звіти директора та вихователів закладу дошкільної освіти про роботу ЗДО;
  • у закладі дошкільної освіти можуть бути створені батьківські комітети, які є добровільними громадськими формуваннями, створеними на основі єдності інтересів батьків щодо реалізації прав та обов’язків своїх дітей під час організації їх життєдіяльності у закладі дошкільної освіти;
  • у своїй діяльності батьківські комітети керуються Конституцією України, Законами України «Про освіту», що набрав чинності 28.09.2017 року, «Про дошкільну  освіту», «Про об’єднання громадян», Конвенцією ООН «Про права дитини», «Положенням про заклад дошкільної освіти», Статутом закладу дошкільної освіти, «Положенням про батьківський комітет»  та іншими нормативно-правовими актами в галузі освіти і міжнародного законодавства з прав дитини.

Батьки або особи, які їх замінюють зобов’язані:

  • виховувати у дітей любов до України, повагу до національних, історичних, культурних цінностей українського народу, дбайливе ставлення до довкілля;
  •  постійно дбати про фізичне здоров’я, психічний стан дітей, створювати належні умови для розвитку їх природних задатків, нахилів та здібностей;
  • виховувати у дитини працелюбність, шанобливе ставлення до старших за віком, державної і мов інших національностей, до народних традицій і звичаїв;
  • своєчасно вносити плату за утримання дитини в закладі дошкільної освіти у встановленому порядку;
  • своєчасно сповіщати заклад дошкільної освіти про можливу відсутність або хворобу дитини;
  •  у разі відсутності дитини у закладі дошкільної освіти  через хворобу надавати медичну довідку;
  • сприяти забезпеченню дошкільної освіти у закладі дошкільної освіти чи сім’ї.

Батьки несуть відповідальність за збереження життя, здоров’я, людської гідності дитини.

Педагогічні працівники закладу дошкільної освіти повинні бути особами з високими моральними якостями, які мають відповідну вищу педагогічну освіту, а також фізичний і психічний стан, який дозволяє виконувати професійні обов’язки.

Педагогічні працівники приймаються на роботу директором закладу дошкільної освіти.

Педагогічні працівники мають право:

  • на вільний вибір, розробку та застосування методик виховання і розвитку дітей за погодженням з педагогічною радою закладу дошкільної освіти;
  • підвищення кваліфікації у вищих навчальних закладах шляхом курсової перепідготовки не рідше одного разу на п’ять років;
  • вимагати від директора закладу дошкільної освіти створення умов для здійснення освітньо-виховного процесу;
  • на захист професійної честі, гідності;
  • одержувати компенсацію при втраті роботи у зв’язку зі змінами в організації виробництва і праці, встановлені законодавством України.

Педагогічні працівники зобов’язані:

  • виконувати вимоги освітньої програми, дотримуючись принципу академічної доброчесності та досягти результатів розвитку, передбачених стандартом освіти – Базовим компонентом дошкільної освіти України.;
  • дотримуватись Статуту закладу дошкільної освіти, посадової (робочої) інструкції, правил внутрішнього трудового розпорядку, умов трудової угоди  чи контракту;
  •  співпрацювати із сім’ями вихованців закладу дошкільної освіти з питань розвитку і виховання дітей;
  •  сприяти задоволенню запитів батьків на додаткові послуги;
  • постійно підвищувати професійний рівень, педагогічну майстерність, загальний культурний рівень;
  • не рідше одного разу на п’ять років проходити курси  підвищення кваліфікації відповідно до Типового положення про атестацію педагогічних працівників;
  • проходити чергову атестацію один раз на п’ять років відповідно до Типового положення про атестацію педагогічних працівників;
  • за результатами атестації педагогічних працівників закладу дошкільної освіти визначається відповідність педагогічного працівника займаній посаді, присвоюється (приймається рішення про відповідність раніше присвоєній кваліфікаційній категорії) кваліфікаційна категорія, може бути присвоєна (приймається рішення про відповідність раніше присвоєному педагогічному званню) педагогічне звання вихователям – «Вихователь-методист», а вихователям-методистам – «Старший вихователь»;
  • забезпечувати умови для засвоєння вихованцями чинних програм на рівні обов’язкових вимог щодо змісту, рівня та обсягу освіти, сприяти розвитку здібностей дітей;
  • отримуватись педагогічної етики, моралі, поважати гідність дитини;
  • відволікання працівників від професійних обов’язків не допускається, за винятком випадків передбачених чинним законодавством.

Працівники несуть відповідальність за життя, фізичне і психічне здоров’я кожної дитини згідно з чинним законодавством.

Навантаження педагогічного працівника закладу дошкільної освіти становить:

  • вихователя – 6 год/день.
  • керівника музичного – 4год48хв/день

РОЗДІЛ 3.

ПРИНЦИПИ ВЗАЄМОДІЇ ПЕДАГОГІВ З ДІТЬМИ

  • Доброзичливе, уважне і лагідне відношення до кожної дитини.
  • Повага особистості дитини, його прав, гідності.
  • Встановлення з кожним вихованцем довірливих взаємовідносин.
  •  Формування у дітей позитивного відношення до ровесників, схвалення проявів у дітей співчуття, співпереживання.
  • Створення кожній дитині атмосфери емоційного комфорту.
  •  Звернення до кожної дитини тільки на ім’я, підкреслюючи при цьому його гідність.
  •  Відмічати будь-які позитивні досягнення дитини, не порівнювати їх з досягненнями інших дітей.
  •  Розуміння ситуації, в яких дитина може досягнути успіхів, допомогти йому самоствердитися.
  • Несхвалення відносяться тільки до окремих дій дитини, але не адресуються на його особистість.
  • Частіше використовуй схвалення, чим осудження і заборону.
  • Не допускай, щоб твій голос домінував над голосами дітей.
  • Не допустимі негативні дисциплінарні методи, які залякують, ображають, принижують дітей.
  • Дитячий садок – друга домівка дитини, зробіть все, що йому було в цьому домі тепло і затишно.

РОЗДІЛ 4. 

УМОВИ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЯКОСТІ  ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

Навчальний рік у закладі починається 1 вересня і закінчується 31 травня наступного року, літній оздоровчий період – з 1 червня по 31 серпня. Загальна тривалість канікул, під час яких проводиться одне заняття, складає 129 днів:

літні – 92 календарних днів з 1 червня по 31 серпня,

осінні – 7 календарних днів з 23 жовтня по 29 жовтня 2024 р.,

зимові – 16 календарних днів з 23 грудня 2024 по 07 січня 2025 р.,

весняні – 7 календарних днів з 25 березня по 31 березня 2025 р.

У період канікул з дітьми проводиться фізкультурно-оздоровча і художньо-продуктивна діяльність.    

У закладі дошкільної освіти встановлено 5-денний робочий тиждень. Заклад працює 10,5 год.- з 7.30 до 18.00 (із 7:30 – 8:00 та із 17:00 – 18:00 – чергова група).

 

У закладі дошкільної освіти  «Сонечко» функціонує 6 дошкільних груп:

«Курчатко»  (від 2-х до 3-х років) – 5-денний робочий тиждень;

«Зайчики» (від 3-х до 4-х років) – 5-денний робочий тиждень;

«Соняшник» (від 5-х до 6-ти років) – 5-денний робочий тиждень;

«Калинка» (від 4-х до 5-ти років) – 5-денний робочий тиждень;

«Барвінок» (від 3-ти до 4-ти років) – 5-денний робочий тиждень;

«Капітошка» (від 5-ти до 6-ти років) – 5-денний робочий тиждень.

Заклад дошкільної освіти має статус – україномовного.

1. Кадрове забезпечення 

Керуючись Законом України «Про дошкільну освіту», адміністрація ЗДО приймає на роботу тільки педагогів, які мають відповідну повну вищу та неповну вищу педагогічну освіту. Заклад дошкільної освіти має вакансію вихователя (0,75 ставки), методиста (0, 5 ставки) та робітника з обслуговування будівель (1 ставка).

Підбір і розстановка педагогічних кадрів має велике значення як у роботі з дітьми так і в роботі колективу в цілому. При комплектації груп педагогічними працівниками враховується психологічна сумісність педагогів, рівень їх професіоналізму, досвід роботи, ділові якості.

   Педагогічні кадри за віковими групами закріплюються наказом по закладу дошкільної освіти на початку року. Адміністрація ЗДО диференційовано підходить до вихователя-початківця і до досвідченого педагога-майстра, створюючи усі умови для розкриття їх творчого потенціалу. В цілому робота колективу ЗДО відмічається стабільністю та позитивною результативністю.

         Специфічна особливість педагогічного колективу ЗДО полягає в єдності майстерності висококваліфікованих вихователів і перспективних молодих спеціалістів, об’єднанні зусиль педагогічного та обслуговуючого персоналу в розвитку дитини.

У 2024-2025 н.р. в ЗДО «Сонечко» працюватимуть відповідно педагогічні працівники:

Прізвище, імя, по батькові

Посада

1

Щербатюк Наталія Олександрівна

Директор

2

Кузьменко Катерина Володимирівна

Керівник музичний

3

Яцевська Альона Сергіївна

Практичний психолог

4

Машківська Ірина Сергіївна

Вихователь

5

Білковська Ірина Олександрівна

Вихователь

6

Кабаргіна Олена Андріївна

Вихователь

7

Щербаченко Катерина Іванівна

Вихователь

8

Міхневич Надія Володимирівна

Асистент вихователя

9

Луцька Марина Вячеславівна

Вихователь

10

Ясінська Ольга Іванівна

Вихователь

11

Шкорина Світлана Миколаївна

Асистент вихователя

12

Коряко Людмила Анатоліївна

Вихователь

13

Захаренко Альона Вікторівна

Вихователь

2. Середовище ЗДО

В ЗДО «Сонечко» велика увага звертається на організацію роботи з батьками вихованців у розрізі вивчення їх національної приналежності, культурних вподобань, залучення до спільного дозвілля з дітьми в ЗДО, надання практичних порад щодо розвитку та виховання дітей тощо.

Всі педагоги, які працюють з дітьми, розмовляють українською мовою, володіють знаннями про культуру рідного краю, що дає свій відбиток на спілкування з дітьми, організацію освітньої діяльності.

Предметно-розвивальне середовище в ЗДО відповідає вимогам. Створення сприятливого для розвитку оточення в закладі включає в себе розумну і естетичну організацію простору і його елементів: дитячі іграшки, дитячі меблі, дитячі книжки, дитячі малюнки тощо. Дітям доступні всі функціональні елементи простору закладу, що спонукає їх до активної предметно-практичної діяльності, прояву творчості, креативності. В групових кімнатах простір поділено на окремі осередки, які пов’язані між собою. Наповнення осередків перед початком навчального року змінено згідно з віковими особливостями дітей конкретної групи. Пов'язано це з тим, що матеріали, складність та доступність їх утримання повинні відповідати сьогоднішнім закономірностям та особливостям розвитку дітей даного конкретного віку і враховувати ті особливості зон розвитку, які характерні знову ж таки сьогодні кожній окремій дитині. 

Компоненти розвиваючого предметного середовища в ЗДО включають не тільки групові приміщення, а й інший функціональний простір – музичну (фізкультурну) залу, прогулянкові майданчики. 

Важливим чинником, який враховано при організації середовища в ЗДО є загальна ситуація, яка склалася в Україні у зв’язку з воєнними діями. Так, для створення безпечних умов для всіх учасників освітнього процесу, в закладі облаштовано укриття відповідно до вимог захисних споруд.

РОЗДІЛ 5.

КОМПЛЕКТУВАННЯ ЗАКЛАДУ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

Порядок комплектування закладу дошкільної освіти визначається засновником спільно із директором. Діти можуть виховуватися у закладі в режимі повного перебування.

Прийом дітей до закладу дошкільної освіти здійснюється директором протягом календарного року на підставі заяви батьків або осіб, які їх замінюють, медичної довідки про стан здоров’я дитини з висновком лікаря, що дитина може відвідувати заклад дошкільної освіти, довідки дільничного лікаря про епідеміологічне оточення, свідоцтва про народження.

Переведення дітей з однієї вікової групи до іншої здійснюється наприкінці літнього періоду (серпень), формування новостворених груп здійснюється за рішенням засновника.

         За дитиною зберігається місце в закладі дошкільної освіти у разі її хвороби, карантину, санаторного лікування, реабілітації, на час відпустки батьків або осіб, які їх замінюють, а також у літній оздоровчий період (75 днів).

Відрахування дитини з закладу дошкільної освіти здійснюється:

  • на підставі медичного висновку про стан здоров’я дитини, що виключає можливість її подальшого перебування у закладі дошкільноїосвіти;
  • за бажанням батьків або осіб, які їх замінюють;
  • у разі несплати без поважних причин батьками або особами, які їх замінюють, плати за харчування дитини протягом двох місяців.

Термін повідомлення батьків або осіб, які їх замінюють про відрахування дитини – не менш як за 10 календарних днів.

Групи у закладі дошкільної освіти комплектуються за віковими ознаками, відповідно до нормативів наповнюваності, Санітарного регламенту для закладів дошкільної освіти з урахуванням побажань батьків або осіб, які їх замінюють.

На час дії воєнного стану в ЗДО «Сонечко» укомплектовано групи відповідно до листа МОН від 22.06.2022 №1/6887-2.

РОЗДІЛ 6.

ПОРТРЕТ ВИПУСКНИКА

1. Показники  компетентності

Психофізіологічний розвиток:

  • має зрілі мозкові структури та функції;
  • характерною є відносна стабільність та рухливість нервової системи;
  • проявляє достатню рухову активність;
  • проявляє умілість рук, практичну вправність;
  •  здорова, не має хронічних хвороб;
  • володіє основними гігієнічними навичками;
  • знає свою статеву належність, усвідомлює її незмінність, розуміє, чим відрізняється від представників протилежної статі;
  •  володіє основами безпеки життєдіяльності;
  •  працездатна, втомлюється лише після чималого навантаження;
  • користується як провідною правою/лівою рукою;
  •  не заїкається і не має інших невротичних проявів.

Інтелектуальний розвиток:

  • володіє елементарною системою знань про основні предмети і явища навколишнього світу та саму себе, а також деякими простими поняттями;
  • уміє концентрувати увагу, виконує вимогу за інструкцією дорослого;
  •  диференційовано сприймає різноманітну інформацію (візуальну, аудіальну, тактильну);
  • здійснює елементарні операції аналізу, синтезу, порівняння, узагальнення, класифікації;
  • усвідомлює основні зв’язки між явищами;
  • має розвинене логічне запам’ятовування - добре запам’ятовує і відтворює;
  • встановлює логічну послідовність подій;
  • відтворює зразок на вимогу;
  • робить припущення, висуває гіпотези, виявляє елементи креативності;
  • розрізняє звуки мовлення, співвідносить їх з буквами, синтезує звуки у слова; знаходить потрібні слова для вираження думки, використовує складні речення;
  • диференціює числа, додає і віднімає у межах 10, визначає найпростіші зміни цифрових рядів;
  • розрізняє реальне і уявне, зовнішнє і внутрішнє;
  • знайома з деякими основами початкових наукових знань.

Мотиваційний розвиток:

  • хоче йти до школи;
  •  вирізняється високою допитливістю — розвинена пізнавальна мотивація;
  • може поступитися «хочу» заради «необхідно», відмовитися від бажаного на користь соціально важливого;
  • має сформовану мотивацію досягнення, прагне досягти успіху;
  • свідомо й відповідально ставиться до майбутнього шкільного життя;
  • зацікавлено ставиться до спілкування з новими дорослими та однолітками;
  •  у соціально прийнятний спосіб самореалізовується, самостверджується;
  • має сформовану первинну систему матеріальних і духовних потреб.

Емоційний розвиток:

  • переживає глибоко, виражає почуття щиро, яскраво;
  •  сприйнятлива, диференціює емоційно-смисловий характер зовнішніх впливів, чутлива до нього;
  •  знає основні емоції, особливості їх вираження мімікою, жестами, діями, тональністю голосу;
  • адекватно виражає свої ставлення, настрій, стан;
  •  утримується від імпульсивних реакцій, негативних емоцій;
  • чутлива до значущих людей, виявляє чуйність, намагається бути суголосною стану та настрою інших;
  •  оптимістично ставиться до проблем і складностей, має сформоване почуття гумору;
  •  володіє елементарною емоційною культурою, самовиражається у соціально прийнятний спосіб.

Розвиток вольової сфери:

  • свідомо приймає та утримує мету, діє цілеспрямовано;
  •  концентрує увагу на завданні, певний час не відволікається;
  • мобілізує себе на виконання завдання;
  •  розраховує на власні сили, розмірковує і поводиться самостійно;
  •  звертається по допомогу лише в разі об’єктивної необхідності;
  •  конструктивно розв’язує проблеми, долає труднощі;
  • доводить розпочате до кінця;
  • може відстояти власну точку зору;
  • визнає свої помилки;
  • отримується своїх обіцянок.

Соціальний розвиток:

  • приймає соціальний статус школяра, усвідомлює його важливість;
  •  відкрита контактам, комунікабельна;
  •  прихильно, доброзичливо ставиться до рідних, знайомих, товаришів;
  •  уміє налагоджувати взаємодію, працювати в команді;
  •  узгоджує індивідуальні інтереси з груповими;
  •  реалізує основні моральні принципи, прагне дотримуватися в поведінці та діяльності соціальних норм і правил;
  •  намагається уникати конфліктів, мирно розв’язує спірні питання, може дійти згоди, домовитися;
  •  орієнтується у поведінці на вимогу дорослого та на совість як внутрішню етичну інстанцію;
  • усвідомлює межі схвалюваної і соціально неприйнятної поведінки;
  •  володіє більш-менш адекватною самооцінкою;
  • поважає себе та інших;
  •  має сформований образ дитячого світогляду, елементарну систему ставлень.

2. Наступність ЗДО та ліцею

Між ЗДО та ліцеєм укладено угоду про співпрацю та складено план наступності на навчальний рік, який схвалено педагогічною радою закладу.

Директор ЗДО  затвердила план, директор ліцею погодив  його.

Планом наступності передбачено зміст роботи на навчальний рік за такими напрямками роботи як:

  • робота з кадрами (спільні заходи, консультування тощо);
  • робота з батьками (конкурси, виставки, спільні батьківські збори, засідання батьківського комітету, дні відкритих дверей, зустрічей з цікавими людьми, концерти, свята, пам’ятки-поради, консультації, тощо);
  • робота з дітьми (екскурсії, читання художньої літератури про ліцей; бесіди з дошкільниками про навчання в школі; надання інформації про життя дітей-школярів через спостереження за їх діяльністю, бесіди, міні-заняття тощо);
  • управлінська діяльність (забезпечення наступності в роботі дитячого садка та школи, як умови розвитку індивідуальності від 3-6 років, виконання плану наступності  ЗДО  тощо).

РОЗДІЛ 7

ПЛАНУВАННЯ ОСВІТНЬОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ЗДО «СОНЕЧКО»

1. Навчальне навантаження

При визначенні навчального навантаження в ЗДО «Барвінок» було враховано Наказ МОН України «Про затвердження гранично допустимого навчального навантаження на дитину у дошкільних навчальних закладах різних типів та форми власності» від 20.04.2015 № 446. Згідно з цим нормативним документом було складено перелік форм роботи з дітьми, що не виходить за визначені ним межі навчального навантаження.

Навчальне навантаження: тривалість проведення занять — спеціально організованих форм освітнього процесу, що відповідають віковим можливостям вихованців згідно санітарного законодавства.

Безпосередньо освітня діяльність в групах планується як в першій так і в другій половині дня відповідно до розкладу занять на тиждень.  Весь освітній процес організується диференційовано з урахуванням віку і індивідуальних особливостей дітей.

 2. Форма планування роботи з дітьми

При організації роботи ЗДО «Сонечко» всі працівники керуються планом роботи закладу на 2024-2025 навчальний рік, який розглядається на педагогічній раді та схвалюється нею, затверджується керівником закладу.

Форма планування освітньої діяльності - за освітніми напрямами (Базовий компонент дошкільної освіти України – 2021).

У закладі дошкільної освіти «Сонечко» планування та організація життєдіяльності здійснюється за видами діяльності з урахуванням освітніх напрямів розвитку, які базуються на інтегрованому підході до організації життєдіяльності дітей, що забезпечує змістовну цілісність, системність, послідовність, ускладнення та повторення програмного матеріалу.

Тип заняття обирає вихователь відповідно до теми та мети.

Рівномірно розподіляються види активності за основними видами діяльності протягом дня в залежності від бажань та інтересу дітей. Крім спеціально організованої навчально-виховної зайнятості передбачається самостійна діяльність дітей: ігри (дидактичні, сюжетно-рольові, рухливі, театралізовані, ігри з піском та водоюта ін.); спостереження; пошуково-дослідницька діяльність; самостійна художня діяльність тощо. Згідно з планом вихователя здійснюється індивідуальна робота з дітьми.

Фізичне виховання дітей передбачає проведення:

  • ранкової гімнастики;
  • гімнастики пробудження;
  • занять фізичною культурою;
  • рухливих ігор та ігор спортивного характеру;
  • загартування;
  • фізкультурних хвилинок під час занять;
  • фізкультурних пауз між заняттями;
  • фізкультурних комплексів під час денної прогулянки (пішохідний перехід);

Організоване навчання у формі фізкультурних занять проводиться з дворічного віку. Тривалість занять для дітей наступна:

-  у віці від 2 до 3 років – 15 хвилин;

- від 3 до 4 років —  до 20 хвилин;

-  від 4 до 5 років – 20-25 хвилин;

-  від 5 до 6 років – 25-30 хвилин.              

Вихователі планують роботу з дітьми використовуючи 2 види плану: перспективний та календарний. Кожна група планує роботу з дітьми враховуючи їх вікові особливості та завдання програм «Українське дошкілля» .

Музичний керівник планує роботу за перспективно-календарним планом, в якому містяться дата, вид заняття, види музичної діяльності на занятті, етапи вивчення музичного репертуару.

Музичний керівник  складає перспективний план свят та розваг на рік, які затверджуються директором закладу.

Перспективний план роботи з дітьми погоджується директором кожного місяця.

3. Планування роботи з батьками

Протягом 2024-2025 н. р. в закладі діє перспективний план роботи з батьками, для батьків вихованців всіх вікових груп. План розглядається на педагогічній раді як додаток до річного плану та схвалюється до використання. Відповідно до загального плану роботи з батьками вихователі щомісяця у перспективному плані роботи з дітьми зазначають форми роботи з батьками на вказаний місяць у відповідній графі. Таким чином плануючи роботу з батьками вихователі здійснюють її систематично та у повному обсязі.

РОЗДІЛ 8.  

ОСОБЛИВОСТІ ОРГАНІЗАЦІЇ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ

 

1. Гурткова робота

Для розвитку і сприяння індивідуального становлення особистості дитини, для дітей  в садочку функціонують гуртки за такими освітніми парціальними програмами:

- Моя країна – Україна. Парціальна програма з патріотичного виховання для дітей старшого дошкільного віку. Комплект. Авт. Гавриш Н.В., Косенчук О.Г., Піроженко Т.В.

- Дошкільнятам — освіта для сталого розвитку. Парціальна програма для закладів дошкільної освіти (автори — Наталія Гавриш, Олена Пометун);

- «Дбаємо про емоції — мову серця»  Парціальна програма для дітей старшого дошкільного віку (автори — Ольга Косенчук, Наталія  Тарнавська);

- «Про себе треба знати, про себе треба дбати» Парціальна програма з основ здоров’я та безпеки життєдіяльності дітей дошкільного віку (автор — Л. Лохвицька)

 

2. Використання інноваційних методик та технологій

У 2024-2025 навчальному році ЗДО «Сонечко» продовжують  впровадження  інноваційних технологій в освітній процес. Роботу з цього питання регламентує план роботи, який реалізовує завдання з питання вивчення та впровадження інноваційних методик та технологій в роботу з дітьми.

З метою підвищення якості освітнього процесу у 2024-2025 навчальному році в закладі використовуються педагогічні інноваційні  технології та методики над якими працюють педагоги а саме: 

№ п/п

Назва технології

Автор

Зміст

1.

Розвиток мовленнєво-творчої діяльності дошкільників.

Н. Гавриш

Розкрито суть поняття «мовленнєво-творча діяльність».Описано методи, прийоми, форми організації роботи з даної проблеми.

2.

Навчання дітей старшого дошкільного віку розповіді за ілюстраціями.

О.І. Білан, К. Крутій

Методика навчання дітей описовим розповідям за ілюстраціями .

3.

Методика навчання дошкільників роботі з серією картинок.

С. Лелюх

Т. Сидорчук

Описано організацію роботи та подано систему ігрових вправ для навчання дітей розповіданню за серією картинок.

4.

Художнє слово і дитяче мовлення.

Н. Гавриш

Методика використання творів художньої літератури і фольклору.

5.

Вчимося читати.

Л. Шелестова

Навчання читанню в ігровій формі в процесі різних видів діяльності на основі складового принципу.

6.

 

Казкові лабіринти гри.

В. Воскобович

Технологія інтенсивного розвитку інтелектуальних здібностей у дітей 3-7 років через використання авторських ігор: геоконт, квадрат Воскобовича та інш.

7.

Чудеса на піску.

Т.М. Грабенко

Т.Д. Зінкевич-Євстігнєєва

Дано опис використання пісочної ігротерапії в навчально-виховній та корекційній роботі.

8.

Вчіться фантазувати

Н. Єгорова

Розвиток сенсорних можливостей дітей через використання різних аналізаторів: візуальних, слухових, тактильних.

9.

Виховання творчості.

В.А. Левін

Шляхи формування дитячої літературної творчості.

10.

Сучасні освітні технології навчання дітей у різновікових групах.

В. Шавровська

Опис навчальних блоків, побудованих на основі методу занурення в тему (проблему).

 

11.

Методика М.Єфименка.

М. Єфименко

Нетрадиційний підхід до фізвиховання , корекційна робота з дітьми, що мають порушення опорно-рухового апарату. Спрямована на фізичний розвиток і оздоровлення дітей.

12.

Дитяче дослідження як метод навчання старших дошкільників.

STREAM-освіта, або Стежинки у Всесвіт: альтернативна програма формування культури інженерного мислення в дітей передшкільного віку

Подано опис історії та теорії дослідницького навчання та методики проведення навчальних досліджень.

13.

Дитина в природному довкіллі

О.А. Шевцова

Ознайомлення з навколишнім світом, правилами поведінки в соціумі, самостійно знаходити розв1язання проблем.

 

         3. Програмно-методичне забезпечення освітньої програми

У 2024-2025 навчальному році заклад дошкільної освіти «Сонечко» в організації освітньої діяльності керуватиметься головними засадами державного стандарту- Базового компоненту дошкільної освіти України та чинними програмами:

 

Перелік навчальних програм, які використовуються в

освітньо-виховному процесі

Таращанського закладу дошкільної освіти

«Сонечко» на 2024/2025 навчальний рік 

Програма:

«Українське дошкілля», програма розвитку дитини дошкільного віку (авт.. Білан О.І.) (ред..2022р.) – працюють вихователі всіх груп, музичний керівник.

Парціальні освітні програми:

              - Альтернативна програма формування культури інженерного мислення в дошкільників «SТRЕАМ- освіта, або Стежинки у Всесвіт» (К.Крутій, І. Стеценко).

- Україна – моя Батьківщина. Парціальна програма з національно-патріотичного виховання для дітей середнього та старшого дошкільного віку. За заг. науковою редакцією Райпольської О.Д. авторський колектив: Каплуновська О.М., Палець Ю.М., Кичата І.І.

- Моя країна – Україна. Парціальна програма з патріотичного виховання для дітей старшого дошкільного віку. Комплект. Авт. Гавриш Н.В., Косенчук О.Г., Піроженко Т.В.

- «Скарбниця моралі», програма з морального виховання дітей дошкільного віку (авт. – Лохвицька Л.В.);

- Дошкільнятам — освіта для сталого розвитку. Парціальна програма для закладів дошкільної освіти (автори — Наталія Гавриш, Олена Пометун);

- «Дбаємо про емоції — мову серця»  Парціальна програма для дітей старшого дошкільного віку (автори — Ольга Косенчук, Наталія  Тарнавська);

- «Про себе треба знати, про себе треба дбати» Парціальна програма з основ здоров’я та безпеки життєдіяльності дітей дошкільного віку (автор — Л. Лохвицька)

РОЗДІЛ 9. 

МОНІТОРИНГ ЯКОСТІ НАДАНИХ ОСВІТНІХ ПОСЛУГ

 

У 2024-2025 навчальному році у закладі буде здійснюватись моніторинг життєвої компетентності дітей молодшого, середнього та старшого дошкільного віку за різними формами дослідження:

  • моніторинг основних компетенцій дітей дошкільного віку за Програмою «Українське дошкілля».

Мета моніторингу — виявлення ступеня відповідності результатів діяльності ЗДО «Сонечко»  стандартам і вимогам дошкільної освіти.

Завдання моніторингу :

  • безперервно спостерігати за динамікою розвитку ЗДО, своєчасно виявляти зміни і ті фактори, які викликають ці зміни;
  • здійснювати тактичне і стратегічне прогнозування розвитку найважливіших процесів у закладі дошкільної освіти;
  • підвищувати мотивацію співробітників в галузі забезпечення якості освітніх послуг.

 

№ п/п

Заходи

 

Мета

 

Термін виконання

 

1

Педагогічна діагностика (обстеження) особливості розвитку дітей

 

Вивчення рівня розвитку дітей за освітніми напрямами.

 

        Жовтень


 

- Виявлення рівня реалізації завдань програми.

- Визначення рівня шкільної зрілості в старшій групі.

Квітень

2

Проведення підсумкових занять, індивідуальних бесід з дошкільниками

Визначення рівня розвитку дітей, їх обізнаності

1 раз на квартал

3

Аналіз планів освітньої роботи з дітьми

 

Виявлення стану виконання державних вимог дошкільної освіти

щотижнево

 

4

Анкетування, тестування педагогів, батьків

Отримання різноманітного емпірич-ного матеріалу про необхідні аспекти діяльності педагогів, батьків

За потребою, протягом року

 

5

Педагогічна діагностика професійної діяльності педагогів

Визначення рівня професійної  компетентності педагогів

 

Вересень, квітень

6

Моніторинг стану захворюваності дітей  та відвідування ЗДО

Визначення індексу здоров’я дошкільників

 

1 раз на місяць, 1 раз на квартал

 

7

Моніторинг фізичного розвитку дітей

Виявлення ефективності розвитку фізичних якостей дітей

Вересень, квітень

 

8

Педагогічний аналіз діяльності ЗДО за навчальний рік

 

Виявлення недоліків та прогнозування вирішення проблем

 

Травень, серпень

 

 

Основні політики забезпечення якості освітньої діяльності

та якості освіти в ЗДО

Основними політиками забезпечення якості освітньої діяльності та якості освіти в ЗДО є:

  • забезпечення публічної інформації про діяльність закладу освіти (ст. 30 Закону України «Про освіту»);
  • дотримання принципів академічної доброчесності у діяльності педагогічних працівників (ст. 42 Закону України «Про освіту»);
  • запобігання та протидія булінгу (цькуванню);
  • створення умов щодо професійного зростання педагогічних працівників (постанова Кабінету Міністрів України від 21.08.2019 № 800 «Деякі питання підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників (зі змінами).

 

Основні процедури вивчення якості освітньої діяльності в ЗДО

Основними процедурами вивчення якості освітньої діяльності в ЗДО визначено:

  • відстеження рівня розвитку дітей старшого дошкільного віку відповідно до вимог Базового компонента дошкільної освіти;
  • внутрішній моніторинг якості освіти;
  • самооцінювання освітньої діяльності.

Відстеження рівня розвитку дітей старшого дошкільного віку здійснюється відповідно до вимог Базового компонента дошкільної освіти. У якості інстру-ментарію використовуються картами спостереження.

Для забезпечення об’єктивності та достовірності даних важливо дотримуватись принципів академічної доброчесності, у тому числі справедливого оцінювання.

Внутрішній моніторинг якості освіти здійснюється відповідно до статті 48 Закону України «Про освіту», наказу Міністерства освіти і науки України від 16.01.2020 № 54 «Про затвердження Порядку проведення моніторингу якості освіти». Для проведення внутрішнього моніторингу розробляється відповідна програма.

Самооцінювання освітньої діяльності включає:

  • самооцінку показників освітньої діяльності та управлінських процесів у ЗДО;
  • оцінювання педагогічними працівниками своєї діяльності.

  

Очікувані результати щодо реалізації системи

внутрішнього забезпечення якості освіти

1. Отримання об’єктивних даних про якість освітньої діяльності та управлінських процесів у ЗДО.

2. Підвищення якості освіти в ЗДО на основі прийняття ефективних управлінських рішень.

3. Створення атмосфери довіри до ЗДО серед педагогічних працівників та батьків вихованців.

РОЗДІЛ 10.

ОСНОВНІ ПОКАЗНИКИ РЕАЛІЗАЦІЇ ОСВІТНЬОЇ ПРОГРАМИ

 

Виконання освітньої програми дасть змогу:

  • удосконалити організацію освітнього процесу в закладі з метою  забезпечення ефективної реалізації завдань державного стандарту;
  • забезпечити формування у дітей дошкільного віку мотивації до навчальної діяльності та саморозвитку;
  •  створити умови для якісного соціально-емоційного розвитку дитини дошкільного віку як запоруки  успішної самореалізації на наступному етапі життя в початковій ланці школи;
  • забезпечити компетентнісний підхід до освітньо-виховного процесу;
  • розширити спектр додаткових освітніх послуг;
  • забезпечити збереження психічного здоров`я дітей;
  • забезпечити національно-патріотичне виховання дітей;
  • удосконалити систему підвищення професійної майстерності педагогів,  надаючи пріоритет самоосвіті;
  • упровадження в освітню практику сучасних інформаційних і комунікаційних технологій;
  • упровадження ефективних технологій співпраці з батьками в практиці психолого-педагогічного партнерства.

 

 

 


 

 

 

Логін: *

Пароль: *